Er komt een nieuw snelheidsrapport bij Google Search Console

snelheidsrapport

Je kunt vanaf vandaag bèta toegang aanvragen voor dit nieuwe snelheidsrapport

Google heeft op Google I/O aangekondigd dat ze testen met een nieuw snelheidsrapport in Google Search Console dat is gebaseerd op CrUX-gegevens. Dit nieuwe rapport biedt je een geaggregeerde weergave van de statistieken van je website. Deze kun je ook nog filteren op specifieke problemen of issues.

Voorlopig alleen nog in bèta

Het rapport is nog niet live, maar is nu in bèta en dus beschikbaar voor iedereen die Google Search Console gebruikt. Hier is een screenshot van Ilya Grigorik (Web performance engineer bij Google):

Voorbeeld van het snelheidsrapport in Google Search Console, met een rood blok voor 'Slow', geel voor 'Average' en groen voor 'Fast'. In alle drie de blokken staan cijfers voor hoeveel URL's hieronder vallen. Onder de drie blokken zie je een staafdiagram waarbij in iedere staaf alle drie de kleuren te zien zijn.

Zoals je kunt zien, toont dit rapport je langzame, gemiddelde en snelle pagina’s waarop je kunt klikken om meer details te kunnen zien.

Hieronder nog een paar screenshots die gemaakt zijn tijdens Google I/O. Interessant om te zien is dat Google verschillende dat gekoppeld heeft om zo tot een resultaat te komen.

Wat moeten we hiermee ?

Snelheid is niet alleen belangrijk voor je ranking in Google, maar ook belangrijk voor bezoekers van je website en voor je conversiestatistieken. Als je deze gegevens direct in Google Search Console staan, hebben SEO’ers en webmasters één plaats waar ze alle informatie kunnen bekijken. Men hoeft dus niet meer naar de PageSpeed-tool te gaan. Bovendien zijn er historische gegevens beschikbaar zodat je altijd inzichtelijk hebt of je wijzigingen daadwerkelijk effect hebben.

Aanmelden voor de bèta

Als je je wilt aanmelden voor de bèta, vult je dit formulier in. Daarna wachten tot je een goedkeurings e-mail ontvangt van het Google Search Console-team.

  • Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkelcommunity, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen. Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.

  • Toon reacties

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

Ook interessant

Nederlandse online shopper gericht op elektronica en entertainment tijdens uitbraak Covid-19

Online verkoop van kleding en schoenen maakt sterkste daling ooit mee Amsterdam – De Nederlandse consument ...

Opkomst voice heeft meer impact dan ontstaan webwinkels

De opkomst van voice gaat zorgen voor eenzelfde impact als de komst van internet ...

Doorstart Staples Benelux onder paraplu 123inkt.nl

E-commercebedrijf 123inkt.nl heeft overeenstemming bereikt over de overname van Staples Benelux. Dit betekent dat ...