MVO Nederland breidt uit met IKEA en bol

IKEA en bol sluiten zich aan bij het duurzame-bedrijvennetwerk van MVO Nederland. Samen met circa 2.000 bedrijven zetten de bedrijven zich in voor een duurzame economie binnen de grenzen van natuur en maatschappij. Ankie van Wersch, directeur-bestuurder MVO Nederland: “We zijn blij dat deze grote spelers zich bij ons voegen. De duurzame economie heeft behoefte aan groot denken. Samen met IKEA, bol en andere partners zetten we vol in op de opschaling van duurzame oplossingen.” 

IKEA werkt aan circulaire toekomst

“We geloven dat een circulaire economie alleen samen mogelijk is,” zegt Sandra Schouten, CFO en plaatsvervangend CEO & CSO van IKEA Nederland. “In 2030 willen we al onze producten circulair ontwerpen en een volledig circulaire bedrijfsvoering hebben. Van het terugkopen van gebruikte IKEA-producten en meubels tot onze matrassen-recycleservice en reserveonderdelenservice: we werken continu aan oplossingen die reparatie en hergebruik eenvoudig maken. Door ons aan te sluiten bij MVO Nederland versterken we de samenwerking met bedrijven die onze visie en ambitie delen.”

Bol stimuleert verantwoorde keuzes

Bol deelt de missie van MVO Nederland en zet concrete stappen voor een duurzame toekomst. Margaret Versteden, CEO van bol, zegt: “Wij helpen consumenten met het maken van duurzame keuzes, zoals refurbished elektronica en ‘Goede Keuze’-producten, die één of meer door Milieu Centraal geverifieerde duurzaamheidskeurmerken dragen. Ons langetermijndoel is om circulair mainstream te maken in Nederland en België. De samenwerking met MVO Nederland helpt bol, maar ook onze partners, om samen met andere ondernemers deze transitie kracht bij te zetten en kennis te delen.”

Het partnernetwerk groeit

IKEA en bol voegen zich bij de ruim 170 nieuwe partners die zich in 2024 aansloten bij het netwerk van MVO Nederland. Ankie van Wersch ziet daarin een positieve trend: “De duurzame oplossingen zijn er al; nu is het tijd voor opschaling en actie. Met IKEA en bol in ons netwerk betreden we een nieuwe fase: nóg meer impact op politiek en economie, en een krachtige impuls voor het brede bedrijfsleven om mee te bewegen.” 

  • Toon reacties

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

Ook interessant

Thuiswinkel.org lanceert international keurmerk: Shopping Secure

Ede, 3 november 2020 Thuiswinkel.org heeft vandaag een nieuw internationaal keurmerk gelanceerd: Shopping Secure. ...

MarlenetenHam

Marlene ten Ham nieuwe directeur Thuiswinkel.org

Op 10 mei verwelkomt de belangenvereniging voor webwinkeliers Marlene ten Ham als opvolger van ...

black-friday

Door deze stappen profiteren ondernemers maximaal van Black Friday

DEN HAAG – Prijsacties en heel veel kortingen, dit is hoe Black Friday ook ...