10 lastige webwinkelvragen aan: Wouter Twisk van JouwWeb.

Wouter van JouwWeb

In onze nieuwe rubriek: “10 lastige webwinkelvragen aan:” zetten we deze keer de spotlight op Wouter Twisk. Wouter is de oprichter van JouwWeb.

JouwWeb is een Nederlandse websitemaker die uitermate geschikt is voor beginners die een kleine webwinkel willen beginnen. Je kunt je webshop met een paar klikken beheren, hoe makkelijk is dat. Het Eindhovense bedrijf bestaat al sinds 2011.

Het mooie van deze software is dat je deze gratis kunt testen. Hierdoor krijg je een goed beeld van hoe alles werkt. En het mooie is dat je dit onbeperkt kan doen. Als je tevreden bent met het pakket, kun je deze omzetten naar een betaalde versie. Hierdoor zie je ook geen advertenties meer op je webshop. Bovendien krijg je dan meer functies, zoals een domeinnaam en een e-mailaccount.

1) Wat is de reden dat jullie dit bedrijf zijn begonnen ?

Mijn companion Roel van Duijnhoven en ik studeerden technische informatica. Wij kregen als gevolg daarvan van vrienden en kennissen vaak het verzoek of wij ‘even een website of webshop konden maken’. Daar hadden we niet zoveel zin in, dus besloten we middels JouwWeb een tool te maken waarmee ‘leken’ het voortaan zelf konden doen. Dan konden we hen hiernaar doorverwijzen.

2) Hoe is jullie groei tot nu toe ?

Wij groeien al jaren erg hard. Zo zijn we ook afgelopen jaar uitgeroepen als één van de 50 snelstgroeiende technologie-bedrijven van Nederland, Deloitte Technology Fast 50.

3) Waar heb je die groei mede aan te danken ?

Ons concept is natuurlijk erg schaalbaar. Klanten kunnen helemaal zelf en op eenvoudige wijze een website of webshop maken. Bovendien zorgen wij voor een combinatie van twee dingen. Ten eerste een heel prettig te gebruiken online systeem, wat alle bouwstenen bevat voor een website of webshop voor een beginnende of kleine ondernemer. Ten tweede zorgen wij ook voor goede klantenservice. Als een klant even wat hulp nodig heeft, dan zullen wij hem ook goed te hulp staan en de klant verder op weg helpen.

4) Welke type klanten hebben jullie ?

Vooral kleine ondernemers, ZZP’ers, beginnende en kleinere webshops.

5) Wat is de impact van Corona op jullie en jullie klanten ?

Veel ondernemers zitten nu (veel) thuis en zoeken naar online afzetkanalen of mogelijkheden om meer online te doen. Dus wij zien een grote toename in de interesse in onze diensten, vooral veel meer webshops die gebouwd worden met ons systeem. En, wat ook mooi is om te zien, in de afgelopen 6 maanden is de omzet van deze webshops samen ongeveer verdriedubbeld!  

6) Waar ben je het meeste trots op ?

Het meest trots ben ik erop dat wij met een klein maar ambitieus team (20 man) zoveel klanten succesvol kunnen helpen, op een manier dat deze klanten ook erg blij zijn met de diensten die wij leveren. Het beste voorbeeld daarvan is de beoordelingsscore van een 9,2 op Trustpilot op meer dan 2.300 reviews! Er zijn weinig dienstverlenende bedrijven die dat voor elkaar weten te krijgen.

7) Wie is je grote voorbeeld ?

Ik heb geen groot voorbeeld. Misschien zijn het mijn Zeeuwse roots die maken dat ik een nuchter persoon ben, en ik probeer te zorgen dat we simpelweg stap voor stap weten te verbeteren en verder weten te groeien. Wij hoeven niet de allergrootste of de allersterkste te zijn. Dus ik ga geen naam noemen zoals Elon Musk ;-)

8) Wat is je beste tip voor webwinkeliers ?

Gewoon beginnen en uitproberen! Veel ondernemers spenderen veel tijd met plannen, nadenken, en wachten op het juiste moment als alle sterren goed staan. Met online webshop software zoals JouwWeb kun je zonder veel moeite al snel online gaan en gaan uitproberen of je webshop kans van slagen heeft. Als je dan inderdaad al je verwachtingen hebt waargemaakt, kun je altijd nog besluiten om een webdesign bureau je webshop helemaal op maat te laten maken inclusief alle automatiseringen.

9) Welke vraag wil je eruit, en welke mag hiervoor in de plaats komen ?

Vraag 10 mag er wat mij betreft uit ;-) “Wat zou je achteraf gezien liever anders hebben gedaan?” Ik denk dat je veel kan leren van de ‘fouten’ die anderen in het verleden gemaakt hebben, omdat mensen typisch tegen dezelfde fouten aanlopen.

10) Aan wie moeten we deze vragen stellen ?

Ik wil niemand iets verplichten. Maar het zou leuk zijn als jullie eens één van onze klanten zouden kunnen interviewen.

  • Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkelcommunity, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen. Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.

  • Toon reacties

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

Ook interessant

ecommerce-must-haves

13 E-Commerce must-haves

Alle webwinkels zijn uniek op hun eigen manier We hebben trends gezien in het ...

Doorstart Staples Benelux onder paraplu 123inkt.nl

E-commercebedrijf 123inkt.nl heeft overeenstemming bereikt over de overname van Staples Benelux. Dit betekent dat ...

chatbot

Onvrede en frustraties over chatbots bij online shopper

De Nederlandse consument is niet te spreken over de manier waarop klantenservices chatbots toepassen, ...