Omzet detailhandel november 2019

detailhandel

De detailhandel heeft in november 2,6 procent meer omgezet dan in november 2018, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 1,4 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarnaast is online 6,5 procent meer omgezet.

Omzet non-foodwinkels 1,5 procent hoger

De omzet van de winkels in non-food was in november 1,5 procent hoger dan een jaar eerder. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) groeide met 0,7 procent.

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, de winkels in meubels en woninginrichting en de drogisterijen realiseerden in november een omzetstijging. De omzet van de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren, de winkels in consumentenelektronica en witgoed en de winkels in recreatie-artikelen lag lager dan een jaar eerder.

Ook winkels in voedingsmiddelen zetten 1,5 procent meer om 

De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in november 1,5 procent meer omgezet dan in november 2018. Het verkoopvolume bleef nagenoeg gelijk. De omzetstijging van de supermarkten (1,6 procent) was groter dan die van de speciaalzaken (0,4 procent).

Online omzet 6,5 procent hoger

De online omzet was in november 6,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 7,0 procent meer omgezet. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 5,9 procent.

Bronnen

  • Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkelcommunity, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen. Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.

  • Toon reacties

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

Ook interessant

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

De e-commercemarkt is in een enorme stroomversnelling geraakt en daar lijkt in het eerste ...

chatbot

Onvrede en frustraties over chatbots bij online shopper

De Nederlandse consument is niet te spreken over de manier waarop klantenservices chatbots toepassen, ...

MVO Nederland breidt uit met IKEA en bol

IKEA en bol sluiten zich aan bij het duurzame-bedrijvennetwerk van MVO Nederland. Samen met ...