DHL Parcel neemt elektrische auto in gebruik

goupil

DHL Parcel breidt zijn duurzame wagenpark verder uit met de Goupil, een elektrische auto van Franse makelij, speciaal voor binnenstedelijke distributie. In eerste fase wordt de Goupil ingezet in het centrum van Rotterdam en Utrecht. Daar vindt de auto door zijn compacte formaat en wendbaarheid makkelijk zijn weg. Naast de Goupils heeft DHL meer dan 300 andere elektrische voertuigen in gebruik, waaronder een zelf geproduceerde bestelauto en tientallen cargofietsen zoals de Cubicycle en de Parcycle. Zowel Rotterdam als Utrecht hebben een duidelijke ambitie als het gaat om emissieloos vervoer en daar haakt DHL graag op aan. 

Over de Goupil

DHL neemt de Goupil type 4 in gebruik. De lengte is 217 cm, de breedte 126 cm en de hoogte 113 cm. De achterbak opent aan drie kanten; de zijdeuren schuiven open en de achterkant rolt op. Pakjes zijn makkelijk af te pakken op heuphoogte en met drie kuub passen er al snel ruim honderd in. Het bereik is voldoende voor een hele bezorgdag en de maximum snelheid is 50 km/h. Perfect voor het afleveren van pakjes in de binnenstad. DHL bezorgers noemen de glazen kabine met goed zicht als meest opvallende kenmerk. De Goupil heeft twee zitplaatsen, stoelverwarming, en schakelt automatisch.

  • Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkelcommunity, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen. Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.

  • Toon reacties

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

Ook interessant

Pakketten netjes en veilig verzenden met verpakkingstape

Pakketverzendingen, we doen er inmiddels allemaal aan mee. Nog nooit werden er jaarlijks zóveel ...

Duurzaamheidsinformatie in check-out van webwinkel leidt tot bezorgkeuze met minder CO2-uitstoot

Consumenten in de check-out van de webwinkel stimuleren om de meest duurzame bezorgoptie te ...